Бълващият огромни облаци дим Трабант все още се смята за символ на окаяния край на комунизма и когато Берлинската стена падна стотици хиляди Трабанти запърпориха през дупките на Желязната завеса към капиталистическия запад. Трабантът беше и все още е кола с двутактов двигател, направена от пластмаса, памук и дърво, пише Индипендънт.
Чудото на източногерманското автомобилостроене може да достигне пределна скорост от 60 мили в час и по времето на комунизма дори видни граждани трябваше да чакат средно по 12 години, за да се сдобият с него. Някои стигат дори до там да определят Трабантът като една от най- лошите коли на всички времена.
И все пак Трабантът се подготвя за блясково завръщане този септември. Сега обаче Трабантът ще бъде колата на бъдещето – едновременно екологична и електрическа. Новата подобрена версия на возилото ще бъде представена за първи път на международното мотоизложение във Франкфурт.
Прототипът на колата е създаден от специалисти от автомобилната компания ИндиКар, която се намира в източна Германия. Компанията обединява усилия си с консорциума Херпа и немската инжинерна компания ИАВ. Така създателите на подобрената версия на известната марка се надяват да наберат достатъчно средства, за да започнат масово прозиводство, предназначено за автомобилния пазар.
Новият Трабант е проектиран като кола, предназначена за градска среда, оборудвана е със соларни батерии, разположени на покрива, като по този начин презареждането им става възможно.
Трабантът е произведен за първи път през 1957 г. Въпреки че производтсвото на марката е преустановено през 1991 г. старите модели Трабант се превърнаха в обект на почитание от страна на колекционери. В Германия има регистрирани около 50 000 Трабанта в момента. Много от тях вземат участие в традиционните ралита с Трабанти. В Берлин туристи, които искат да се пренесат в атмосферата на комунизма, могат да наемат Трабант за обиколка из града.
Источник: http://www.moreto.net/novini.php?n=56187&p=3 |